Eredeti neve: Fischer Pál
Szülei: Fisher Lázár, Glaser Regina
Írói álnevei: P. Heath, G. P. Heath, Max Henneberg, Fischer Pál, Kertész Géza, Hevessy Endre
Lakásai: Budapest VI. Nagy János utca 7. (1911), VI. Teréz körút 34. (1942)
Jogi doktorátust és ügyvédi oklevelet szerzett, néhány évig középiskolában tanított. Első regénye Egy diákkor története 1917-ben jelent meg, s ezt követően mintegy száz regényt írt, melyek többsége a Világvárosi regények sorozatban jelent meg. Ezen kívül színdarabokat, kabaréjeleneteket, sanzonokat is írt. Boccaccio, Balzac, Sue, Walter Scott műveiből fordított. Színes meseszövésű, csevegő stílusú, gyakran erotikus írásaival a két világháború között nagyon népszerűvé vált, 1945 után azonban elfelejtették. A rendszerváltást követően néhány regényét újra kiadták és az Magyar Elektronikus Könyvtárban is hozzáférhetővé tettek jónéhányat.
Felesége Kunvári Györgyi vegyész volt, akit 1911. október 26-án vett el.
1917-től a Star filmgyár dramaturgja, majd az Országos Magyar Filmegyesület alelnöke lett. Huszonöt filmhez írt forgatókönyvet, ezek közül a Vihar után és a Mikor a szőlő érik maradt fenn és egy-egy rövid töredék A cigányleány, A dada és Az egér című filmekből. 1919-ben, cikksorozata jelent meg a Színházi Életben "Hogyan kell mozidarabot írni" címmel, melyben forgatókönyvírói tapasztalatait foglalta össze. A húszas években számos külföldi film magyar feliratát készítette el, s egy ideig a Színházi Élet filmrovatát vezette Hevessy Endre néven. 1929-ben Franciaországban hangosfilm készült Lohengrin kisasszony című regényéből, melyet Várkisasszony címen mutattak be a magyar mozik. A harmincas években a Délibáb, Tolnai Világlapja, Pester Lloyd és a Színházi Élet hasábjain jelentek meg írásai.
A forgatókönyvírásról szóló cikksorozatában írja: „Egy latin példabeszéd azt mondja: poéta non fit, sed nascitur ! Ez magyarra fordítva annyit jelent, hogy a poétaságot nem lehet megtanulni, hanem arra születni kell. Ez alól a szabály alól azonban feltétlenül kivételt képez a scenárium-író. A filmíráshoz is kell természetesen írói hajlam, nagy fantázia, meseszövési képesség, sok természetes hajlam és rátermettség, de mindezek tetejébe elengedhetetlen a gyakorlati kiképzés. Csak az írhat jó filmeket, aki a filmgyártás egész mesterségét ismeri. A filmírónak részt kell vennie filmfelvételeken, látnia kell, hogy milyen trükkökkel dolgozik a rendező, tapasztalatokból kell megtanulnia, hogy mi a hatásos kép, mit lehet az elgondolásokból valóban le is fényképezni.” Színházi Élet, 1919/19.
Forgatókönyvei:
- A régiséggyűjtő (1917, rövid)
- Betörő (1918)
- Havasi szerelem (1918)
- A csitri (1918)
- Vihar után (1918)
- A fejedelmi nap (1918)
- A gőg (1918)
- Az ezresbankó (1918)
- A cigányleány (1918)
- A szeszély (1918)
- A bosszú (1918)
- A csöppség (1919)
- Halcyone (1919)
- A lavina (1919)
- Mikor a szőlő érik (1919)
- Francillon (1919)
- Herceg Reginald (1919)
- A dada (1919)
- Szobor (1919)
- Mackó úr kalandjai (1921) - egyes források szerint
- Az egér (1921)
- A keselyű (1921)
- Arsene Lupin utolsó kalandja (1921, szkeccs) – Márkus Lászlóval
- Náni (1921, szkeccs)
- Mikor a szőlő érik (1921, szkeccs)
- A kis lord (1922, szkeccs)
Prológus:
Forrás: Castiglione-Székely: Filmlexikon ♦ Magyar Életrajzi Lexikon ♦ Wikipédia ♦ FamilySearch (házassági ♦ halotti)