Névváltozatok: Kovács Ilonka, Kovács Lonci
Szülei akarata ellenére iratkozott be Rákosi Szidi színiiskolájának drámai szakára. A fiatal színésznő karrierjét az akkor már ismert magyar filmrendező Kertész Mihály menedzselte, akihez tizenhétévesen hozzáment. 1915 novemberében megszületett kislányuk, Kató. Első filmszerepeit Kertész Kino-Riport filmgyárban készült filmjeiben játszotta (Az ezüst kecske 1916, A farkas 1916). 1919-ben, a Tanácsköztársaság első hónapjaiban ifj. Uher Ödön Éj és virradat, Garas Márton Kutató Sámuel című filmjeiben és Kertész Jön az öcsém című propagandafilmjében játszott. 1919 májusában Kertész Mihály kedvező ajánlatot kapott a Sascha filmgyártól, ezért elhagyták az országot. Bécsben hétköznapi nevét az egzotikus hangzású Lucy Doraine névre cserélte és Kertész Mihály Die Dame mit dem schwarzen Handschuch (A fekete kesztyűs hölgy) című melodrámájában „femme fatale” szerepkörben mutatkozott be. A filmben börtönviselt nőt alakít, aki kezén lévő sebhelyet fekete kesztyűvel takarja el. Ezt követően Kertész osztrák filmjeinek állandó női főszereplője lesz (Der Stern von Damaskus 1920, Mrs. Tutti-Frutti 1921, Herzogin Satanella 1921 stb.). Bécsben összesen 9 filmet készítenek együtt. Ezek közül kiemelkedik az 1922-ben bemutatott, nagy tömegeket mozgató rendkívül látványos historizáló szuperfilm, a Szodoma és Gomorra, mely egy évig készült, s minden idők egyik legmonumentálisabb díszletét építették meg a forgatásához. A történet hőse Mary, a kacér fiatal lány, aki öngyilkosságba hajszolja udvarlóját, hozzámegy anyja szeretőjéhez, egy gazdag bankárhoz majd elcsábítja annak fiát. Lucy Dorain tizenegy szecessziós jelmezét az osztrák Nemzeti Színház fő jelmeztervezője személyesen készítette el. Ez volt az utolsó közös filmjük. 1923-ban elváltak, s Lucy Doraine pályája Münchenben, majd Berlinben folytatódott, 1927-ig tíz német film, többek között Felix Basch és Richard Eichberg frivol vígjátékainak főszerepét játszotta el. Partnerei között volt Hans Albers és Conrad Veidt. 1928-ban a világhírnév utáni vágy őt is Hollywoodba vonzotta, ahol kezdetben lelkesen fogadták, Pola Negri utódaként harangozták be. Első szerepét a First National Adoration című Bíró Lajos történetből készült filmdrámában játszotta, melynek Billie Dove mellett a második női főszerepét alakította. Közben diadalmaskodott a hangosfilm, s Lucy Doraine magyar akcentusa miatt egyre kisebb szerepeket kapott. 1930-ban Howard Hughes Pokol angyalai című nagysikerű repülősfilmjében már csak egy néhány mondatos epizódszerepet osztottak rá. A Trial of Mary Dugan című Metro Goldwyn Mayer film német nyelvű változatában lépett fel utoljára. Még csak 33 éves volt, amikor véget ért filmes karrierje. Viharos magánéletével, házasságaival, válásaival még egy ideig foglalkozott a bulvársajtó, de miután hozzáment a gazdag Edwin Herd Humasonhoz, eltűnt a nyilvánosság elől. 1989. október 14-én, 91 éves korában Californiában hunyt el.
- Az ezüst kecske (1916) – a szabó lánya
- A farkas (1916)
- A magyar föld ereje (1916)
- Az igazság útja / Kutató Sámuel (1919)
- Éj és virradat (1919)
- Jön az öcsém (1919) – az anya
- Die Dame mit dem schwarzen Handschuh (1919) - a hölgy
- Der Stern von Damaskus (1920)
- Die Gottesgeisel (1920)
- Lucy Dorain probiert neueste Pariser Modelle bei Blanche (1920, rövid)
- Mrs. Tutti-Frutti (1921)
- Herzogin Satanella (1921) - Herzogin Leda Orlonia und Geisha und Marquise Rochefoucald Enunah
- Frau Dorothys Bekenntnis (1921) – Dorothy
- Weil ich Dich liebe (1921)
- Labyrinth des Grauens (1921) - Maud Hartley
- Sodom und Gomorrha (1922) – Mary Conway
- Opfer der Liebe (1923)
- Die fünfte Strasse (1923)
- Gehetzte Menschen (1924) – Margit
- Die suchende Seele (1925)
- Schicksal (1925) – Yvonne
- Finale der Liebe (1925)
- Der Mann seiner Frau (1926)
- Der Prinz und die Tänzerin (1926)
- Alpentragödie (1927) - Gräfin Josette da Rimini
- Eheskandal im Hause Fromont jun. und Risler sen. (1927) - Sidonie
- Adoration (1928) – Ninette
- Christina (1929) - Madame Bosman
- Hell's Angels (1930)
- Mordprozeß Mary Dugan (1931) – Ilona