Fejős Pál | rendező |
Pásztor József | író (regény: Az újraélők 1922.) |
Pásztor József | forgatókönyv |
Gellért Lajos | |
Jankovszky Mara | |
Kertész Endre | |
Radó Teri | |
Müller Vali | |
Darvas Ernő | |
Salgó Géza | |
Uray Lajos |
Karbán József | operatőr |
Neumann József | producer |
Braun Károly | producer |
Mobile Kulturális Film Rt. | gyártó cég |
Mobile Kulturális Film Rt. | forgalmazó cég |
1920. november 13. (Omnia) | sajtóbemutató |
bemutató | |
53/1922, 1638 méter | cenzúra |
Némafilm, 6 felvonásos, az 53/1922 számú O.M.B. határozat szerint 1638 méter.
kópia | nem maradt fenn |
„Mészáros ezredes lánya, Ilona misztikus tanokkal foglalkozik. Vőlegénye, Frey gyáros, helyteleníti ezt, s kéri, hogy ne olvasson többé misztikus könyveket. Ilona nem teljesíti kérését, titokban találkozik Raypourral, a fakírral, aki azt állítja, hogy Ilona előző életében az ő asszonya volt. Ilona szívéért harcol Tarnay, a szobrász is. Ilona egy kirándulás alkalmával egy ódon várkastélyba kerül, ahol előző életének egész tragédiája a szeme elé tárul, s amikor másodszor megy a várba Tarnayval, a tragédia modern miliőben megismétlődik. A szobrász a tragédia áldozata lesz, és Ilonát a tragikus események visszavezetik józan vőlegényéhez Frey-hez.” Film-Ujság, 1922/24
A reinkarnáción alapuló film cselekménye napjainkban indul, majd hirtelen évszázadokkal korábbi időkben folytatódik, s a regősök és várurak korában, kosztümösen látjuk viszont a szereplőket. Egy finom szerelmi történet bontakozik ki a múltban, mely a végén frappáns fordulattal ismét visszakanyarodik a jelenbe. (Képes Mozivilág, 1920/45. november 21. 14. p.)
„Az Omniában megtartott főpróba a szakmai érdeklődők nagy tömegét mozgatta meg. A megjelentek s legőszintébb tetszéssel fogadták a Mobile újdonságát, az Ujraélők cimü drámai alkotást, amelynek szövegkönyvét Pásztor József a kiváló és népszerű iró irta igen sok ötlettel, rendkivül érdekesen. A film alapötletét a reinkarnáció szolgáltatta. A cselekmény modern miliőben indul és hirtelen átmegy, az évszázadok előtti korba, a romantikus időkbe, a regősök és várurak korszakába. A szereplők mindannyian, akik eddig a modern korban játszottak, most kosztümösen tűnnek elénk. Egy végtelenül finom és hatásaiban lenyügző szerelmi történet elevenedik meg előttünk a filmen, — amelynek végén a téma ismét visszatér a mai időkbe. A darab vége a legfrappánsabb. Meglepő befejezése mindenkiben csodálatot keltett. A főpróba közönsége osztatlan tetszéssel fogadta a Mobile uj filmjét és nem egyszer hangos tapsban adott kifejezést tetszésének. Igazi, nagy megérdemelt sikert aratott ez a film. Fejős Pál rendezte, aki ez alkalommal is fiatalos, friss tehetségének teljességét adta. Bravúros, művészi munkát végzett. Igen sokat és szépet várunk még tőle. Az Ujraélők főbb szerepeit Jankovszky Mara, Radó Teri, Müller Vali, Gellért Lajos, Darvas Ernő, Kertész
Endre és még mások játsszák, akik tökéletes alakításukkal nagyban járultak hozzá a film rendkívüli sikeréhez." (Mozihét, 1920/47)