Bolváry Géza | rendező |
Bolváry Géza | forgatókönyvíró |
Mattyasovszky Ilona | Lea Bard, a színésznő |
Fenyvesi Emil | Patrick Moore, a milliomos |
Uray Tivadar | Henry Wald, a költő |
Bánky Vilma | Vivian |
K. Takács Ily | Ketty Taren, színésznő |
Vándory Gusztáv | Dr, Kurt Gilf |
Dán Norbert | |
Fenyő Emil | |
Fehér Gyula | |
Lázár Mária | |
Pázmán Ferenc | |
Raskó Baba | |
Latabár Árpád | |
Bolváry Sándor | |
Csillag Teréz |
Vanicsek János | operatőr |
Geiger Richard | producer |
Star Filmgyár és Filmkereskedelmi Rt. | gyártó cég |
Star Filmgyár és Filmkereskedelmi Rt. | forgalmazó cég |
1921. augusztus 15. (Uránia) | sajtóbemutató |
1921. december 15. (Kamara) | bemutató |
159/1921, 2061 méter | cenzúra |
Némafilm, 5 felvonásos, hossza a 159/1921 számú O.M.B. határozat szerint 2061 méter.
kópia | MNFA, rövid töredék a Vándory hagyatékban és a Képek a magyar némafilm történetéből című 1964-es összeállításban |
Virágos fák között találkozik Lea Bard, az érett szépasszony és Henry Wald az ifjú költő. Lea ünnepelt színésznő, jómódban, dicsőségben él, mégis boldogtalan. Unja barátját, a dúsgazdag Patrick Moore-t, megveti barátnőjét, Kettyt, aki el akarja csábítani a milliomost. Henry nyomorban él, mert a szerkesztők, kiadók visszautasítják műveit, de bizakodva néz a jövő elé. A találkozás fellobbantja Leában az utolsó nagy szerelmet, a fiatalember kedvese lesz, minden figyelmét neki szenteli, karrierjét egyengeti. Moore nem nyugszik bele, hogy az asszony elhagyta, kikényszerít egy utolsó találkozást. Henry kihallgatja beszélgetésüket, s mikor megtudja, hogy Lea két évig Moore szeretője volt, előveszi revolverét és öngyilkosságot akar elkövetni. Lea ebben a pillanatban lép be a szobába, hirtelen mozdulattal félrecsapja a revolvert, s a golyó véletlenül Moore-t sebesíti meg. A baleset után Lea kénytelen visszatérni a lábadozó milliomoshoz, mert az megfenyegeti, hogy máskülönben feljelenti Henryt szándékos emberölésért. A magára maradt fiatalember befejezi színművét, melyet Lea közbenjárására a Nemzeti Színház tűz műsorára. A darab sikert arat, Henryből egy csapásra híres ember lesz. Moore orvosa, Dr. Gilf rábeszélésére végül visszaadja Lea szabadságát. A boldog asszony repesve rohan szerelméhez, de a fiatal költőt egy hamvas ifjú lány, Vivian karjában találja.
Short English content: This story shows us a passion rising to the height of a noble suffering, the last fit of a woman, her struggle for happines and youth, but after having gained her end, she sees all her hopes ruined.
Admidst blooming trees Henry Wald, a poor young poet meets the celebrated and rich Lea. The poet succeeds in awakening the interest of Lea; she hates her friend Moore, who is rich and despises her friend Ketty who would allure the millionaire. She perceives the poet for the second time in an automobile and she pities the man living in the greatest misery, refused by publishers and editors. A yearning desire unknown till now seizes upon her, the desire for purification, she would begin a new life. She calls the youth with her, does not receive any more Moore who comes to fetch her. She asks a sick-leave of a forthnight, becomes the wife of the young poet and lives only for him and his works. Moore penetrates to Lea and Henry learns that Lea was the sweetheart of the millionaire. He will kill himself, but Lea beats the revolver out of his hand; the ball hits Moore and wounds him very severely. At the threatening of Moore she escapes with Henry and writes to his tormentor that she is ill. Ketty informs the millionaire that Lea lives in her country-seat with Henry and that she found them there together. Wald finishes a drama that is accepted by the National Theatre. He makes the acquaintance of a charming girl. Moore renounces Lea, who runs quite happy to Henry, for whom she has sacrificed her life, but she finds the poet in the company of Vivian, an enchanting girl worthy of him. So she sees all her dreams reduced to nought.
„Bolváry Géza írta és rendezte a »Tavaszi szerelmet«. mely egy érett nő tragikus és mindent feláldozó szerelmét varázsolta vászonra a fiatalság szimbóluma: egy szegény ifjú poéta iránt. A rendezőnek szíve és tudása, a főszereplők: Mattyasovszky Ilona, K. Takáts Ili, Bánky Vilma, Fenyvesi Emil, Urai Tivadar és Vándory Gusztáv elsőrangú együttese igazi élménnyé teszik ezt a drámát.” (Színházi Élet, 1921/34)
„Tavaszi szerelem. A Kamara szombati premiérje a Star-filmgyár ünnepe lesz. Az a darab, mely most kerül bemutatásra, olyan vonzó, briliáns feldolgozású, a modern igényeknek annyira megfelelő, hogy még a népszerű és egyre fejlődő magyar filmtermelésben is az elő helyek egyike illeti meg. A tavaszi szerelem témája végtelenül hálás, lelki élméények páratlan finom érzékítése.” (Színházi Élet, 1921/51)