Eredeti neve: Karl Kurzmayer
Az első világháború alatt, mint fényképész kitanulta az operatőr szakmát a Pathé Stúdióban. 1918-tól operatőrként dolgozott az osztrák filmhíradónak. Az 1920-as években számos dokumentumfilmet forgatott Németországban, Magyarországon, Spanyolországban, és az Egyesült Államokban. Harmincévesen a Belgrádi Filmakadémia tanára volt. 1933-ban forgatta első játékfilmjét Mysterium des Geschlechtes címmel.
1936-ban a Magyar Filmiroda Magyarországra hívta. Három évet töltött Budapesten és fényképezett több, mint egy tucat nagy sikerű vígjátékot a kor legnagyobb sztárjaival. Ő vette maga mellé és engedte át szinte teljes egészében a világosítói feladatokat az ifjú Illés Györgynek. Ennek ellenére nem volt népszerű a filmgyárban, mert magyar kollégái kevesebb játékfilmes munkához jutottak ezáltal. 1938-ban a Borcsa Amerikában stábjával New Yorkba utazott, majd visszatért hazájába és híradókat, valamint játékfilmeket fényképezett. 1939-1955 között több osztrák és német produkciót (Szerelmi karnevál, Halhatatlan melódiák, Miss Figaro, Bécsi melódiák, Szerelmi próba, A halhatatlan Mozart, stb.) is fényképezett.
Operatőr:
- Ember a híd alatt (1936, Icsey Rudolffal)
- Szenzáció! (1936, Icsey Rudolffal)
- Három sárkány (1936)
- Dunaparti randevú (1936)
- Lovagias ügy (1936-37)
- Torockói menyasszony (1937)
- Viki (1937)
- Szerelemből nősöltem (1937)
- Pusztai szél (1937)
- Úrilány szobát keres (1937)
- Két fogoly (1937)
- Maga lesz a férjem! (1937)
- A harapós férj (1937)
- Te csak pipálj, Ladányi! (1938)
- Fekete gyémántok (1938)
- Nehéz apának lenni (1938)
- Borcsa Amerikában (1938)
- Érik a búzakalász (1938)
- Varjú a toronyórán (1938, Icsey Rudolffal)
- János vitéz (1938)
- Fehérvári huszárok (1938, Icsey Rudolffal)
Forrás: Wikipedia ♦ Magyar Hangosfilm Lexikon